Handelsvillkor

INKPARTNER ApS

Företagsnamn: INKPARTNER ApS
Adress: Ellegårdsvej 36, 6400 Sønderborg, Danmark
Tel.nr.: +46 031-308 80 01
E-post: shop@inkpartner.dk
Webb: https://www.inkpartner.se
CVR-nr.: DK43080423


Integritetspolicy

INKPARTNER behandlar personuppgifter i syfte att kunna leverera varan till kunden och för att hantera förfrågningar relaterade till köpet. Behandlingen sker enligt reglerna i INKPARTNERs integritetspolicy för webbshoppen. Där framgår bland annat hur personuppgifter hanteras, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad kund eller gäst.


Priser

Alla priser på webbplatsen anges inklusive moms, tull och avgifter. Beställningar som skickas utanför EU får dansk moms avdragen efter att beställningen godkänts, detta gäller även momsregistrerade företag inom EU.


Betalning

För att handla hos INKPARTNER måste du ha fyllt 18 år och ha ett giltigt betalmedel som vi accepterar. Följande betalningsmetoder erbjuds:

  • Visa/Dankort

  • MasterCard

  • Maestro

  • MobilePay

  • PayPal

  • Banköverföring

  • EAN/FAKTURA

Efter beställning skickas en orderbekräftelse automatiskt via e-post, förutsatt att en korrekt e-postadress angetts. Vill du ha dokumentation direkt efter köp kan du skriva ut bekräftelsesidan eller notera ordernumret. Orderbekräftelsen kan skickas igen via e-post om du kontaktar kundservice. En elektronisk faktura skickas även efter att beställningen har skickats, antingen via e-post eller EAN-lokationsnummer (vanligt för offentliga verksamheter/institutioner).


Betalning med betalkort

Vid kortbetalning är du som slutkund alltid skyddad mot bedrägeri. Du kan neka en genomförd betalning via din bank om kortet missbrukats. Som privatkund har du ingen självrisk vid missbruk i en webbshop som använder SSL-kryptering och 3D-Secure (tvåfaktorsautentisering), vilket INKPARTNER självklart gör.

Data som anges vid köp skickas krypterat direkt till betalningsleverantören. Varken INKPARTNER eller andra har möjlighet att läsa eller lagra kortuppgifterna.

Beloppet debiteras först när varan skickas från INKPARTNER. Det kan aldrig dras ett högre belopp än vad du godkänt vid köpet. Vi tar inte ut kortavgifter. Om ändringar behöver göras till en högre summa måste en ny betalning göras – kontakta kundservice vid behov.


Reservation av belopp

Betalar du med ett internationellt kort som VISA/MasterCard eller MobilePay reserveras beloppet omedelbart. Pengarna är reserverade tills:

  1. INKPARTNER debiterar beloppet när ordern skickas.

  2. Pengarna frigörs enligt avtal med din kortutgivare, t.ex. vid annullering.

Kortutgivaren brukar reservera beloppet i upp till 30 dagar. Kontrollera reglerna hos din kortutgivare.


Förskottsbetalning med banköverföring eller kreditavtal

Du kan betala via banköverföring genom att välja "Förskottsbetalning" på betalningssidan. Observera att ordern inte skickas förrän full betalning mottagits. Vid banköverföring har du inte samma skydd som vid kortköp. Företagskunder kan ansöka om kreditavtal – kontakta kundservice före köp.


Leverans

INKPARTNER använder GLS och PostNord som primära fraktleverantörer inom Danmark och Norden. Vid större försändelser används ofta Jetpak eller leverantörens transportör. För internationella leveranser används bl.a. DPD och DHL. Leveranstiden är vanligtvis från arbetsdag till arbetsdag för lagervaror. Beräknad leveranstid anges på respektive produktsida och i kundvagnen. Vid förseningar informeras kunden normalt.

Leveranstid: Vi strävar efter att leverera din beställning inom 1–3 arbetsdagar, om inget annat anges. Leveranstiden kan variera beroende på varans tillgänglighet och valt leveranssätt."

Fraktkostnaden beräknas vid köpets avslut och varierar beroende på fraktval, vanligtvis mellan 39 kr – 89 kr.


Ångerrätt

Privatkunder erbjuds 30 dagars ångerrätt hos INKPARTNER. Ångerfristen börjar gälla från den dag du mottagit hela ordern.

För att nyttja ångerrätten måste du meddela INKPARTNER inom 30 dagar från mottagandet. Du kan använda returportalen eller kontakta kundservice. I meddelandet ska det tydligt framgå att du önskar ångra köpet.

Du kan INTE ångra köpet enbart genom att neka mottagande utan att meddela INKPARTNER tydligt.

Ångerrätten gäller endast privatpersoner som handlar via webbshoppen – inte företagskunder eller köp i fysiska butiker, om inget annat är avtalat.

Ångerrätt på delar av ordern

Har du köpt flera varor kan du returnera en eller flera, även om de köpts i samma order. Fraktkostnader återbetalas inte om du bara ångrar en del av ordern.

Undantag från ångerrätten:

• Varor som tillverkats efter kundspecifikation eller fått en tydlig personlig prägel. Kontakta kundservice för mer information.


Retur vid ångrat köp

Retur ska ske utan onödig försening, och senast 14 dagar efter att INKPARTNER mottagit meddelandet om ånger. Kunden betalar returfrakten och ansvarar för varan tills den mottagits.

Returen bör innehålla ett giltigt retursagsnummer. Om du använder INKPARTNERs returfraktsedel inkluderas detta automatiskt.

INKPARTNER tar INTE emot paket skickade till ombud eller paketboxar – använd leverans med utdelning. Undvik att använda DAO.


Varans skick vid retur

Kunden ansvarar endast för eventuell värdeminskning till följd av annan hantering än nödvändig.

Du får prova varan som i en fysisk butik, men inte använda den. Om varan använts mer, betraktas den som begagnad och endast en del eller inget av beloppet återbetalas beroende på skick.

Vi rekommenderar att returnera varan i originalförpackning – annars kan värdet minska.


Återbetalning vid ånger

Vid ångrat köp återbetalas hela beloppet (inkl. ursprunglig frakt) inom 14 dagar från mottagen ångeranmälan. Eventuell värdeminskning dras av.

Extra fraktkostnader för dyrare leveransalternativ än standard återbetalas inte. Kostnaden för beställda returetiketter dras också av.

Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi mottagit varan, om du inte visar att du returnerat den.

Återbetalning sker normalt via samma betalningsmetod som vid köpet, om inte annat avtalats.


Reklamationsrätt

Köplagens regler gäller vid fel på vara.

Som privatkund har du 24 månaders reklamationsrätt. Du kan få varan reparerad, utbytt, få pengarna tillbaka eller prisavdrag beroende på felet. Reklamationen måste vara berättigad och inte bero på felaktig användning.

Reklamation ska ske inom rimlig tid efter att felet upptäckts. Inom 2 månader anses normalt som i rätt tid.

INKPARTNER skickar vanligtvis en returetikett vid godkänd reklamation. Alternativt kan du själv returnera varan – spara kvitto för eventuell ersättning för fraktkostnader.

Kontakta gärna kundservice först, ibland kan problem lösas enkelt.


Retur vid reklamation

Vid reklamation ska varan skickas till webbutikens adress (anges ovan). Använd gärna retursystemet för att få ett retursagsnummer.

Du får information via e-post när ärendet godkänns, avvisas eller avslutas. Du kan följa ärendet via webbutiken med ordernummer och e-postadress.

Varan ska packas ordentligt – du ansvarar för skadade varor vid dålig emballering.

Om varan saknar fel, men inte fungerar p.g.a. användarfel, förbehåller sig INKPARTNER rätten att ta ut en avgift för undersökning och eventuell frakt.


Standardformulär för ångerrätt

(Fylls i och returneras endast om du vill nyttja ångerrätten)

Till:
INKPARTNER ApS
Ellegårdsvej 36
6400 Sønderborg
shop@inkpartner.se

Jag meddelar härmed att jag vill åberopa ångerrätten i samband med mitt köp av följande vara/tjänst:


Beställd: ____________________ Mottagen: ____________________

Namn: ____________________________________________________________________
Adress: __________________________________________________________________
Underskrift: _________________________________________ Datum: _______________
(endast vid meddelande i pappersform)


Klagomål

Om du vill klaga på ett köp, kontakta salg@inkpartner.dk, via chatt eller på telefon +46 031-308 80 01. Om en lösning inte nås, kan du kontakta Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via deras klagoportal.

Du kan klaga om varan/tjänsten kostat minst 1 110 DKK och max 100 000 DKK (för klagomål på kläder/skor minst 720 DKK). Det tillkommer en avgift.

Om du bor i ett annat EU-land kan du klaga via EU-kommissionens onlineportal: http://ec.europa.eu/odr

Nyhedsbrev